Thursday 29 August 2013

Done my first trimester...

Posted by Unknown at Thursday, August 29, 2013
Kejap je kan..saya dah pun selesai menjalani satu trimester saya sebagai pelajar...macam2 suka duka, tapi apa yang paling menarik nak dikongsikan di sini, adalah nilai sebuah persahabatan..orang kata tak kenal maka tak cinta kan..sepanjang 3 bulan ni, saya dapat hampir 20 kawan baru..pelbagai latar belakang, ragam dan gaya nyerrr..haha

apa pun mula dengan first impression..siapa sangka orang yang kita rasa tak sama class ngan kita sebenarnya boleh get along together..dan sape sangka yang pada mulanya sekepala rupa2nya sekarang tak bertegur sapa...lumrah manusia up and down..tapi si blogger yang comel ni tetap dengan prinsipnya, be myself...dan finally saya memang menjadi diri saya...;)

final exam???? erm, tak memuaskan lansung..tapi harap carry mark sebelum ni dapat la membantu..itu je usaha yang mampu dilakukan...difikirkan kembali, tekanan belajar kali ni mendatangkan 150% stress sebenarnya...mana nak bahagikan masa dengan family, nak kejar assignment setiap hari ye, bukan setiap minggu...tapi yang paling sengsara sekali bilamana terpaksa berperang dengan hati yang dah berkecai ni..

takpe la, ku sangka panas hingga ke petang tapi hujan di tengahari..kekuatan saya pada dia tapi dia dah leraikan kekuatan tu...ingatkan mampu bertahan tapi nampaknya tidak..apa salah saya ye? susah ye nak jaga saya? saya manja sgt ye? saya mata duitan ke? saya tak fahami perasaan u ke? saya mendesak ke? apa pun alasannya, saya tetap kecewa...andai satu hari kita bertemu nanti, satu je soalannya, Kenapa rasa terpaksa tinggalkan saya? 

Hidup harus diteruskan..ada lagi tiga trimester lagi harus dikejar...dan malam ni saya mendapat semangat baru...menyambung cita2 untuk mengejar taraf sebagai akauntan bertauliah atau mengubah profesion menjadi seorang pensyarah...kedua-duanya menarik..hampir pasti untuk melangkah pergi..semua kenangan dijadikan kekuatan untuk satu permulaan baru yang pastinya tanpa seorang peneman di sisi..;)

Selamat datang trimester baru pada 9 September ni, alahai, kejapnya rehat...huhu

0 comments:

Post a Comment

 

Jantung Masih Berdetik, Hati Masih Terasa Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting