Thursday 29 August 2013

Judika - Bukan Dia Tapi Aku

Posted by Unknown at Thursday, August 29, 2013 0 comments

Family pose..

Posted by Unknown at Thursday, August 29, 2013 0 comments





Done my first trimester...

Posted by Unknown at Thursday, August 29, 2013 0 comments
Kejap je kan..saya dah pun selesai menjalani satu trimester saya sebagai pelajar...macam2 suka duka, tapi apa yang paling menarik nak dikongsikan di sini, adalah nilai sebuah persahabatan..orang kata tak kenal maka tak cinta kan..sepanjang 3 bulan ni, saya dapat hampir 20 kawan baru..pelbagai latar belakang, ragam dan gaya nyerrr..haha

apa pun mula dengan first impression..siapa sangka orang yang kita rasa tak sama class ngan kita sebenarnya boleh get along together..dan sape sangka yang pada mulanya sekepala rupa2nya sekarang tak bertegur sapa...lumrah manusia up and down..tapi si blogger yang comel ni tetap dengan prinsipnya, be myself...dan finally saya memang menjadi diri saya...;)

final exam???? erm, tak memuaskan lansung..tapi harap carry mark sebelum ni dapat la membantu..itu je usaha yang mampu dilakukan...difikirkan kembali, tekanan belajar kali ni mendatangkan 150% stress sebenarnya...mana nak bahagikan masa dengan family, nak kejar assignment setiap hari ye, bukan setiap minggu...tapi yang paling sengsara sekali bilamana terpaksa berperang dengan hati yang dah berkecai ni..

takpe la, ku sangka panas hingga ke petang tapi hujan di tengahari..kekuatan saya pada dia tapi dia dah leraikan kekuatan tu...ingatkan mampu bertahan tapi nampaknya tidak..apa salah saya ye? susah ye nak jaga saya? saya manja sgt ye? saya mata duitan ke? saya tak fahami perasaan u ke? saya mendesak ke? apa pun alasannya, saya tetap kecewa...andai satu hari kita bertemu nanti, satu je soalannya, Kenapa rasa terpaksa tinggalkan saya? 

Hidup harus diteruskan..ada lagi tiga trimester lagi harus dikejar...dan malam ni saya mendapat semangat baru...menyambung cita2 untuk mengejar taraf sebagai akauntan bertauliah atau mengubah profesion menjadi seorang pensyarah...kedua-duanya menarik..hampir pasti untuk melangkah pergi..semua kenangan dijadikan kekuatan untuk satu permulaan baru yang pastinya tanpa seorang peneman di sisi..;)

Selamat datang trimester baru pada 9 September ni, alahai, kejapnya rehat...huhu

Thursday 22 August 2013

Bersabarlah Wahai Hati

Posted by Unknown at Thursday, August 22, 2013 0 comments
Andai hati boleh dilihat deruannya, pasti hati aku yang paling laju arus dan tekanannya..lemah rasanya saat dan tika ini..hidup dikelilingi ramai manusia tapi masih terasa keseorangan..akhirnya malam tadi tumpah segala-galanya..ya, kelemahan sendiri, siapa yang gatal sgt reply msg si dia kan..ni la padahnya..lemahnya rasa..

Orang kata kalau kita terjaga jam 2-3 pagi, ada yang sedang perhati kita? betul ke? Malaikat ke? atau bayangan si dia..ntah la, apa yang pasti aku semakin tertekan..minggu depan final exam tapi apa pun tak sedia lagi..dengan keluarga yang semakin kerap mengunjungi rumah (bukan tak suka tapi masa amatlah tidak sesuai), dengan rakan sekelas yang tak matang lansung tu (pernah melalui fasa seperti dia, so biarkan aje)..dengan org yang kita sayang tinggalkan kita...

Erm, tak pernah terlintas nak hadapi rasa pilu di hati dengan perasaan kehilangan..tahniah lah sbb dia dah buat sy rasa nak mati sangat ni..makan tak lalu,tengok tv tapi fikiran ke lain, buka tutup mata muka dia je yang ada dalam fikiran ni..lepas solat tak payah ckp la, asyik berjujuran air mata..apa yang ku doa kan? erm, kalau mampu aku doa agar dia halal bagi ku syukur Alhamdulillah tapi pastinya itu tak mungkin akan terjadi..

Kawan setelah putus kasih? u tau tak kenapa kita tak akan boleh bertemu apa lagi nak menjadi seorang sahabat? erm,biarlah rahsia..

Bila kenangkan janji, saya rasa sakit..bila kenangkan u tak mampu buat apa yang u janjikan, saya rasa pedih..dua tahun sy ambil masa nak pulihkan hati setelah ditinggalkan dulu, sekarang rasanya ntah berapa lama lagi masa yang tinggal untuk saya...

Tak sabar nak habiskan Master yang sgt2 menguji kesabaran dan kekuatan tubuh badan ni..tapi wanita yang namanya Farhanah ni sifatnya degil walaupun hatinya tak secekal mana..semoga cahaya terang menyinari masa depanku..semoga peluang untuk berhijrah jauh dari kawasan Bangi dan sewaktu dengannya akan termakbul..amin


*** yang perginya itu cinta, pasti yang datang itu Jodoh..In Sha Allah ;)




Thursday 1 August 2013

Bila kita hilang sesuatu..

Posted by Unknown at Thursday, August 01, 2013 0 comments
Mainan dunia..bertemu dan berpisah adat manusia biasa..apa harga yang perlu dbayar untuk sebuah kehilangan? betul ke kita telah kehilangan atau sebenarnya kita membawa diri jauh dan terus jauh..alasannya, tak nak terluka lagi..gosh, setiap malam menangis, tidur plak ditemani sehelai jaket yg hampir lusuh yang hampir hilang auranya,pejam dan celik mata ni dia yg pertama terlintas di fikiran..tak terhiris hati ni bak dimamah belati ke?

Apa harga air mata tu cik blog? air mata tu untuk apa ye?
Air mata ni untuk semua kenangan ketika bersama dulu, air mata ni untuk semua janji yang tak dapat nak dipenuhi, air mata ni untuk semua org yang tak pernah merestui kasih kita dan yang paling penting air mata ini untuk perasaan rindu yang tak tertanggung lagi..

Jangan pernah hadir lagi sebagai seorang kekasih selepas ni kerana ianya akan hanya membunuh..cukuplah sekadar memandang dari jauh selagi sudi..terima kasih juga untuk semua pesanan2 yg membina..

Jangan selalu sgt menangis, jantung akan makin lemah ( sedang cuba utk tersenyum..haha)
Jangan lupa ayat 4 Qul sebelum tidur ye

Ramadhan dah nak melabuhkan tirainya..Almahrum 'Abang Lan' telah dipanggil Ilahi secara khusnul khatimah, kita? Masih lagi gagal mengejar lailatul qadar..masih ada ruang lagi untuk taubat dan mendekatkan diri dengan Allah..

Selamat Datang Syawal..
 

Jantung Masih Berdetik, Hati Masih Terasa Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting